UZYSKAJ NAJWYŻSZE ODSZKODOWANIE NIE PŁACĄC NIC Z GÓRY
UZYSKAJ NAJWYŻSZE ODSZKODOWANIE NIE PŁACĄC NIC Z GÓRY
SKUTECZNE DOCHODZENIE ROSZCZEŃ
Błąd w sztuce lekarskiej
Każdej osobie, która doznała uszczerbku na zdrowiu wskutek błędu medycznego (wadliwie postawionej diagnozy, wadliwie przeprowadzonego zabiegu czy operacji, jak również na skutek nieprzeprowadzenia koniecznych w danym wypadku procedur medycznych), przysługuje:
- odszkodowanie (obejmujące m. in. zwrot kosztów prawidłowego leczenia oraz rehabilitacji a także wszelkich innych wynikłych z tego błędu kosztów), zgodnie z art. 444 § 1 Kodeksu cywilnego,
- zadośćuczynienie za doznaną krzywdę (cierpienie fizyczne, psychiczne i ból), zgodnie z art. 445 § 1 Kodeksu cywilnego i art. 448 Kodeksu cywilnego,
- renta (na podsatwie art. 444 § 2 Kodeksu cywilnego), która może być wypłacana okresowo lub jednorazowo, o ile na skutek tego błędu poszkodowany utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy zarobkowej, albo zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły widoki powodzenia na przyszłość.
Jeśli doznałeś szkody na skutek błędu medycznego skontaktuj się z nami – dokonamy całkowicie bezpłatnej analizy Twojej sprawy. Jeżeli zlecisz nam swoją sprawę poprowadzimy ją za wynagrodzenie płatne z dołu i należne tylko w razie wygrania sprawy.
Wypadek komunikacyjny
Wypadek komunikacyjny może zdarzyć się nie tylko kierowcom, lecz również pasażerom, rowerzystom, czy pieszym. Poszkodowanemu w wypadku spowodowanym z winy innego kierowcy przysługują: odszkodowanie, zadośćuczynienie oraz – w pewnych wypadkach – także renta.
Należy również pamiętać, że w przypadku wypadku komunikacyjnego należne poszkodowanemu odszkodowanie może obejmować – oprócz kosztów leczenia i rehabilitacji – także koszty naprawy samochodu (lub roweru) oraz koszty “wypożyczenia” samochodu zastępczego.
Jeżeli doznałeś szkody wskutek wypadku komunikacyjnego skontaktuj się z nami – dokonamy całkowicie bezpłatnej analizy Twojej sprawy. Jeżeli zlecisz nam swoją sprawę poprowadzimy ją za wynagrodzenie płatne z dołu i należne tylko w razie wygrania sprawy.
Śmierć osoby bliskiej
Przepisy Kodeksu cywilnego w razie śmierci osoby poszkodowanej na skutek wypadku komunikacyjnego lub błędu medycznego przewidują możliwość dochodzenia przez osoby najbliższe dla zmarłego (i nie tylko) określonych roszczeń.
Są to roszczenia o:
- zwrot kosztów leczenia i pogrzebu (przy czym roszczenie to przysługuje temu, kto te koszty poniósł, zgodnie z art. 446 § 1 Kodeksu cywilnego,
- rentę (przy czym roszczenie o rentę przysługuje osobom, względem których na zmarłym ciążył ustawowy obowiązek alimentacyjny – a więc przede wszystkim dzieciom zmarłego – a także innym osobom bliskim dla zmarłego, na których utrzymanie zmarły dobrowolnie stale łożył – art. 446 § 2 Kodeksu cywilnego),
- odszkodowanie dla najbliższych członków rodziny zmarłego w przypadku znacznego pogorszenia ich sytuacji życiowej (zgodnie z art. 446 § 3 Kodeksu cywilnego),
- zadośćuczynienie pieniężne (na podsatwie art. 446 § 4 Kodeksu cywilnego), które ma rekompensować najbliższym zmarłego doznaną krzywdę (w postaci cierpień psychicznych z powodu śmierci osoby bliskiej).
Jeżeli doznałeś tej strasznej tragedii w postaci śmierci osoby bliskiej wskutek wypadku lub błędu medycznego prosimy o skontaktowanie się z nami – dokonamy całkowicie bezpłatnej analizy Twojej sprawy. Jeśli zlecisz nam swoją sprawę poprowadzimy ją za wynagrodzenie płatne z dołu i należne tylko w razie wygrania sprawy.
Spóźnione i odwołane loty
Pasażerowi korzystającemu z transportu lotniczego, któremu odmówiono wpuszczenia na pokład, bądź którego lot został odwołany albo opóźniony, przysługują wobec przewoźnika lotniczego roszczenia określone w rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91.
Jednym z tych roszczeń – obok m. in. roszczenia o udzielenie pomocy, o której mowa w art. 8 i 9 ww. rozporządzenia, oraz roszczenia o zwrot pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony za część lub części podróży nieodbytej oraz za część lub części już odbyte – jest roszczenie o odszkodowanie.
Rozporządzenie nr 261/2004 przyznaje prawo do odszkodowania pasażerom odwołanych lotów oraz pasażerom, którym odmówiono przyjęcia na pokład. Trybunał Sprawiedliwości uznał jednak, iż w związku z zasadą równego traktowania z prawa do odszkodowania mogą skorzystać również pasażerowie znacznie opóźnionych lotów, gdyż doznają oni podobnej niedogodności, tj. straty czasu (zob. wyrok TSWE z 19 listopada 2009 r. Sturgeon i in., sprawy połączone C-402/07 oraz C-432/07, EU:C:2009:716, pkt. 69).
Jeżeli zatem Twój lot został odwołany, był opóźniony albo odmówiono wpuszczenia Cię na pokład skontaktuj się z nami – dokonamy całkowicie bezpłatnej analizy Twojej sprawy. Jeżeli zlecisz nam swoją sprawę poprowadzimy ją za wynagrodzenie płatne z dołu i należne tylko w razie wygrania sprawy.
CO TO JEST ZADOŚĆUCZYNIENIE I CZYM RÓŻNI SIĘ OD ODSZKODOWANIA?
SUBVERTI Sp. z o.o.
41-200 Sosnowiec, ul. Ostrogórska 9
tel.: +48 /32/ 263 28 50
e-mail: sekretariat@subverti.pl
SUBVERTI Sp. z o.o.
41-200 Sosnowiec, ul. Ostrogórska 9
tel.: +48 /32/ 263 28 50
e-mail: sekretariat@subverti.pl